NOWE ŹRÓDŁO POTENCJAŁU

Wykorzystaj nowe możliwości.
Dotrzyj do Najlepszych.

REKRUTACJA

Odkryj nowoczesne metody pozyskiwania Młodych Talentów

EMPLOYER BRANDING

Buduj świadomość w środowisku akademickim

DLACZEGO HIGHER?

KLUCZ DO ŚRODOWISKA AKADEMICKIEGO

Dotrzyj do studentów największych Uczelni w Polsce. Współpracuj z wybranymi wydziałami i Organizacjami akademickimi dzięki sieci Higher.

DYNAMIKA I DOŚWIADCZENIE

Wykorzystaj szybkość Młodych i biegłość doświadczonych Konsultantów. Połączenie dwóch światów zapewnia unikalne podejście do wyzwań biznesowych.

KOMPLEKSOWE ROZWIĄZANIA

Do każdego projektu podchodzimy systemowo. Gruntownie analizujemy jego uwarunkowania, by dostarczyć oczekiwany efekt.

WSPÓŁPRACUJEMY M.IN. Z

Za Higher stoi niesamowita skuteczność. Bardzo sprawna komunikacja i reakcje na feedback pozwoliły Nam szybko wystartować zupełnie nowe inicjatywy.

Marcin Kurnik, Employer Branding Lead CEE

Higher odegrał znaczącą rolę we wsparciu procesów rekrutacyjnych młodych pracowników w Wilson & Brown. Zespół odznacza się wysoką skutecznością działań i potrafi budować komunikaty, które trafiają do studentów.

Wojciech Gackowski, Managing Director

Higher to firma odnajdująca największe talenty za pośrednictwem nowoczesnych kanałów komunikacji. Elastyczne i profesjonalne podejście zdecydowanie wyróżnia ich na rynku.

Mateusz Modzelewski, Sales Team Leader

Higher to zespół młodych, ambitnych i efektywnych ludzi. Dzięki ich energii do działania udało Nam się skutecznie dotrzeć do studentów.

Agnieszka Łastowska, Account Technology Strategist

Współpracowliśmy z Higher w zakresie stworzenia zespołu sprzedaży. Sukces projektu uwarunkowany był dynamicznym działaniem, pełnym zaangażowaniem i sprawną, otwartą komunikacją.

Halina Kamińska, CEO

Optymalne rozwiązania, celne sugestie, szybkie działanie… a przede wszystkim wyniki.

Cezary Podgórski, Prezes Zarządu

RYNEK PRACY ZMIENIA SIĘ NA NASZYCH OCZACH. WYKORZYSTAJ NOWE MOŻLIWOŚCI.

JAK DOTRZEĆ DO STUDENTÓW I ABSOLWENTÓW?

Pracownik z pokolenia Y czy Z to coraz częściej poruszany temat wśród specjalistów zarządzania zasobami ludzkimi. Zupełnie inne nastawienie do życia, specyficzne wymagania i charakterystyka stanowią wyzwanie wymagające nowego podejścia w działach HR.

W chwili podjęcia pierwszej pracy wiele młodych osób doświadcza szoku kulturowego. Przyzwyczajenia wyniesione z uczelni często kompletnie nie przystają do realiów rynku pracy. Jak zapewnić swojej firmie źródło do pozyskiwania utalentowanych pracowników i pomóc niedoświadczonym odnaleźć się w nowym świecie?

ZMIENIAJĄCE SIĘ REALIA RYNKU PRACY

Specjaliści HR w krótkim czasie muszą zacząć przystosowywać dotychczasowe procesy do zupełnie nowej grupy pracowników. Millenialsi mają inne potrzeby, aspiracje i przyzwyczajenia. Ich podejście do pracy znacznie odbiega od podejścia poprzednich pokoleń. Kierują nimi głównie sentencje w rodzaju „Wybierz pracę, którą kochasz, a nie będziesz musiał pracować nawet przez jeden dzień w swoim życiu.” podkreślając wyraźny trend balansowania życia zawodowego i prywatnego.

Niezwykle istotna staje się możliwość pracy z domu, elastyczne godziny czy zapewnienie dużych możliwości rozwojowych w formie szkoleń. To tylko niektóre elementy, które warto gruntownie przemyśleć i ująć w strategii personalnej firmy.

Zmiany na rynku pracy zachodzą niezależnie od tego, co o nich sądzimy. Rozwiązania są dwa:

Możemy uciekać od rzeczywistości i liczyć, że nagle całe pokolenie zmieni swoje podejście do życia.

lub

Pogodzić się z realiami, dostosować do nich i nauczyć się skutecznie zarządzać energią i potencjałem skoncentrowanym w młodych talentach.

POTENCJAŁ CZY UMIEJĘTNOŚCI?

Przed zatrudnieniem nowego pracownika stajemy przed dylematem: wybrać kogoś z doświadczeniem czy zatrudnić osobę dopiero stawiającą pierwsze kroki i zainwestować w jej potencjał? Obowiązują nas normy i wskaźniki, którymi często kierujemy się podczas podejmowania decyzji, a każdy praktyk zarządzania zasobami ludzkimi chciałby, by jego inwestycja przyniosła jak największy zwrot. Odpowiedź powinna być prosta. Statystyki pokazują, że szukanie gotowych i oszlifowanych kandydatów wcale nie jest tak efektywna.

Obawiamy się o dużą rotację wśród młodych, tym mocniej im więcej o niej słyszymy. Po rynku krążą różne anegdoty i historie, które sprawiają, że pod dużym znakiem zapytania staje lojalność młodych pracowników do pracodawcy. Czy to oznacza, że w ogóle nie należy zajmować się rekrutacją studentów i absolwentów?

OBIETNICA REKRUTACYJNA

Rekrutacja właściwej osoby to pierwszy i najistotniejszy krok do jej skuteczności na stanowisku pracy. Właśnie rozpoczął się egzamin dla Firmy – Kandydat konfrontuje obietnicę zawartą w kampanii reklamowej stanowiska z rzeczywistością. Duża rozbieżność pomiędzy oczekiwaniami, a realiami zwiększa szanse na jego odejście.

Walka o kandydata jest zaciekła. Wykorzystujemy coraz to nowe sztuczki, by zachęcić potencjalnych pracowników do aplikacji. Należy jednak zachować w tym umiar. Zaprezentowanie wszystkiego przez filtr różowych okularów jest prostą drogą do znanej ze świata marketingu tendencji „over-promise, under-deliver”, tworzącej olbrzymi dysonans poznawczy u kandydata.

Stworzenie nowoczesnego środowiska pracy wymaga ciągłych zmian. Świat pędzi do przodu i ewoluuje każdego dnia, a firmy chcące pozostać konkurencyjne muszą bezustannie weryfikować swoje dopasowanie do rzeczywistości. Odpowiednie wprowadzenie pracownika często jest kluczowym momentem decydującym o jego nastawieniu do nowego pracodawcy. Co robimy, by wypaść jak najlepiej?

POŁĄCZENIE ZE ŚWIATEM AKADEMICKIM

Współpraca biznesu i uczelni w Polsce układa się w najróżniejszy sposób. Niektóre szkoły wyższe świetnie odnajdują się w realiach rynku pracy i potrafią nawiązać długoletnie relacje z partnerami biznesowymi. Jednak to raczej wyjątek niż powszechna praktyka. Rozpoczęcie współpracy zajmuje wiele miesięcy i wymaga szczegółowej znajomości realiów danej uczelni. Każda ma swoją specyfikę i potrzebuje zindywidualizowanego podejścia.

Na rynku brakuje jednego rozwiązania pozwalającego zaistnieć w świecie akademickim bez konieczności poświęcenia niezliczonych godzin w każdym z ważniejszych miast w Polsce. Jak więc dotrzeć do naturalnego środowiska Młodych Talentów, który wkrótce stanie się kluczowy dla rozwoju potencjału firmy?

Higher to most łączący najlepszych Pracodawców ze światem akademickim. Dzięki niezliczonym doświadczeniom i wieloletniej współpracy na tym rynku wiemy, gdzie bije jego serce. Odkryjemy dla Ciebie nowe źródła potencjału.