EVENT MARKETING

Microsoft

ESENCJA PROJEKTU

CEL

Stworzenie zainteresowania ofertą Microsoft wśród studentów w Polsce

WYZWANIA

•Standardowe działania promocyjne nie przyniosły zadowalających rezultatów •Dotarcie do studentów w 6 miastach w Polsce •Jednoczesna realizacja drugiego celu – zwiększenie ilości aplikacji na prowadzone rekrutacje

EFEKT

•1 176 306 zasięg wydarzeń •8 420 zapisanych Uczestników •10 309 kliknięć wygenerowanych na witrynę z pakietem Office

Higher to zespół młodych, ambitnych i efektywnych ludzi. Dzięki ich energii do działania udało Nam się skutecznie dotrzeć do studentów.

Agnieszka Łastowska
Account Technology Strategist
Microsoft

Jednym z filarów budowy wizerunku Microsoft w społeczności akademickiej jest dedykowana oferta pakietu Office dla studentów. Każdy uczęszczający na uczelnię może ściągnąć najpopularniejsze programy na swój komputer całkowicie za darmo. Oferta wydaje się bardzo kusząca, jednak wśród setek komunikatów walczących codziennie o uwagę tej grupy docelowej zwykłe działania promocyjne nie przynosiły zamierzonego skutku.

Aby stworzyć rozwiązanie, które pozwoliłoby rzeczywiście osiągnąć cel, przeanalizowaliśmy dokładnie założenia projektu, jego szanse i zagrożenia. Na tak solidnej podstawie mogliśmy zaproponować podejście z zupełnie innej strony. Zaprojektowaliśmy serię eventów wyróżniających się tematyką i zawartością, przedstawianych w formule, której nie można zastąpić klipami z YouTube’a. W ten sposób zamiast korzystać z nieskutecznych działań outbound marketingowych, stworzyliśmy nową przestrzeń komunikacji ze studentami. W warunkach pełnego skupienia, mogliśmy swobodnie wpleść informacje zachęcające do działań powiązanych z nadrzędnym celem projektu.

Podczas 12 wydarzeń pojawiliśmy się na 10 uczelniach wyższych w 6 miastach Polski. Były wśród nich:

  • Akademia Leona Koźmińskiego (ALK)
  • Collegium Civitas
  • Collegium Da Vinci
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa (GWSH)
  • Politechnika Białostocka
  • Politechnika Śląska
  • Politechnika Wrocławska
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych (PJATK)
  • Szkoła Główna Handlowa (SGH)
  • Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania (WIT)

Microsoft Office - Uczelnie

Cały cykl spotkań zwieńczony został przez webinar przeprowadzony z udziałem żywej publiczności i streamowany online prosto z siedziby Microsoft do odbiorców z całej Polski. Dokładne zbadanie potrzeb, dopasowanie zakresu warsztatów do oczekiwań studentów i właściwy okres roku akademickiego sprawiły, że miejsca na wielu wydarzeniach kończyły się w ciągu niecałych 4 minut od uruchomienia zapisów.

Tematyka eventów została powiązana bezpośrednio z narzędziami pakietu Office. Często podczas wykonywanych ćwiczeń wymagane było posiadanie najnowszych wersji popularnych programów jak Excel czy PowerPoint, co ułatwiło zachęcanie do skorzystania z bezpłatnej oferty Microsoft. Ostatecznie podczas całej akcji wygenerowaliśmy 10 309 kliknięć prowadzących bezpośrednio do stron z ofertą Microsoft skierowaną do studentów.

TEŻ CHCESZ OSIĄGNĄĆ SWOJE CELE?