W dzisiejszych czasach CV to nie wszystko. Możliwości internetu są duże, również jeżeli chodzi o poszukiwanie Kandydatów. Jednym z najbardziej popularnych portali zawodowych jest LinkedIn. Nie założyłeś tam jeszcze konta, a jesteś na rynku pracy? To duży błąd. Odpowiednio przepracowany profil na LinkedIn pomoże Ci zainteresować rekruterów i szybciej znaleźć pracę. Sprawdź jak to zrobić.

Co może dać Ci profil na LinkedIn?

Posiadanie konta na LinkedIn ma wiele zalet, jeżeli odpowiednio je prowadzisz. Założenie profilu to nie wszystko. Nic Ci to nie da, jeżeli jest pusty, a Ty nieaktywny. Wystarczy jednak, że właściwie go wypełnisz i będziesz aktywnie udzielał się w sieci społecznościowej LinkedIn. Dlaczego? Przede wszystkim jest to okazja na zdobycie cennych kontaktów w branży. Umożliwisz również rekruterom możliwość znalezienia Ciebie jako potencjalnego Kandydata. Rekruterzy często wyszukują Talenty właśnie poprzez LinkedIn. Masz również dostęp do historii zawodowej innych. Wiesz już co chcesz robić w życiu, ale nie do końca jak to osiągnąć? Nic prostszego. Przyjrzyj się osobom, które aktualnie są tam, gdzie chcesz się znaleźć. Sprawdź jakie decyzje zawodowe doprowadziły ich w to miejsce. Zacznijmy więc tworzyć Twój profil na LinkedIn.

Spersonalizowany link profilu

Spersonalizowany adres URL

Tworząc profil na LinkedIn, automatycznie wygenerowany zostanie link do niego. Tworzony jest on na bazie przypadkowych znaków, więc jak możesz się domyślić nie wygląda atrakcyjnie. Warto go zmienić, a nie jest to trudne. Indywidualny link powinien zawierać Twoje imię i nazwisko. Możesz go zapisać jako: https://www.linkedin.com/in/imięnazwisko lub https://www.linkedin.com/in/imię-nazwisko. Tak ulepszony link będziesz mógł spokojnie umieścić w swoim CV czy stopce mailowej.

Atrakcyjny nagłówek

Nagłówek wyświetla się pod imieniem i nazwiskiem. Standardowo tworzony jest na bazie Twojej aktualnej pracy. Można go jednak zmienić, aby zawierał więcej kluczowych informacji. Co powinno się w nim znaleźć? Najlepiej umieścić tu słowa kluczowe, czyli to co umiesz i co jest charakterystyczne dla branży, w której działasz. Zastanów się, czego rekruter będzie szukać i spraw, aby znalazł właśnie Ciebie.

podsumowanie zawodowe

Podsumowanie zawodowe

Wyświetla się jeszcze zanim Pracodawca dotrze do Twojego doświadczenia i wykształcenia. To idealne miejsce, aby zaintrygować go i zachęcić do czytania dalej. Masz dużo miejsca, aby przedstawić się z jak najlepszej strony. Nie przesadzaj jednak. Opis nie powinien być zbyt długi, bo zniechęci rekrutera do czytania. Zastanów się: co Cię wyróżnia? Jakie osiągnięcia chciałbyś szczególnie podkreślić? W jakim kierunku zawodowym chciałbyś się rozwijać? To wszystko krótko streści rekruterowi kim jesteś i zachęci go do poznania Cię bliżej.

Kompletny profil

Zadbaj o to, aby informacje na Twoim profilu były wyczerpujące. Wypisując doświadczenie dodaj również swoje obowiązki. Na LinkedIn dobrze jest opisać to pole dużo obszerniej, niż w CV. Mając szczegółową listę zadań, możesz zawrzeć link do swojego profilu w życiorysie. Dzięki temu rekruter będzie mógł dowiedzieć się o Tobie jeszcze więcej.

Wygrałeś jakieś branżowe konkursy? LinkedIn to dobre miejsce, aby pochwalić się takimi osiągnięciami. Zamieść również koniecznie wszelkie certyfikaty. Dzięki temu potencjalny rekruter łatwiej na Ciebie trafi.

odpowiednie zdjęcie profilu

Odpowiednie zdjęcie

Profile bez zdjęć są zdecydowanie mniej popularne wśród rekruterów. Trudno się dziwić – ludzka twarz przykuwa uwagę i pozwala łatwiej zidentyfikować się z Twoją osobą. Pamiętaj jednak, że LinkedIn to nie Facebook. Zdjęcie, które tu dodasz musi być profesjonalne. Te ze znajomymi, z wakacji czy z imprezy zostaw na inne portale. Na LinkedIn budujesz przecież swój profesjonalny wizerunek. Nie pozwól go zniszczyć nieodpowiednim zdjęciem.

Rozbudowana sieć kontaktów

Staraj się ją regularnie poszerzać. Networking (nie tylko na LinkedIn) jest istotną częścią biznesu. Zaproś znajomych z uczelni, firmy, branży czy konferencji. Dlaczego sieć kontaktów jest taka ważna? Wszystko, co publikujesz i udostępniasz może trafić do dużo większej liczby odbiorców. I na odwrót – masz dostęp do informacji publikowanych przez innych. Powiększasz sobie tym samym szansę na dotarcie do ofert pracy, które często zamieszczane są jedynie na LinkedIn.

Udzielaj się

Twoja aktywność na LinkedIn pozwoli Ci zbudować swój zawodowy wizerunek. Udostępniaj ciekawe artykuły, które znalazłeś w internecie. Wyszukaj odpowiednie grupy branżowe i dołącz do nich. Jest tam wielu ekspertów oraz rekruterów, którzy szukają osób z Twojej branży. Staraj się aktywnie na nich udzielać. Merytoryczne komentarze polepszą Twój profesjonalny image. Nigdy jednak nie wypowiadaj się na siłę. Jeżeli nie wiesz, o czym mówisz od razu będzie to widoczne dla innych.

umiejętności na linkedin

Potwierdzone umiejętności

LinkedIn daje nam możliwość wypisania wszystkich posiadanych przez nas umiejętności. Są one bardzo ważne, gdyż rekruterzy często wyszukują Kandydatów właśnie po tych hasłach. Zastanów się więc dobrze czego nie możesz pominąć. Twoje umiejętności mogą również zostać potwierdzone przez innych. Dzięki temu będą bardziej wiarygodne. Jak to zrobić? Przejrzyj swoją sieć kontaktów i potwierdź umiejętności swoich znajomych czy kolegów z pracy. Nie rób tego jednak „jak leci”. Potwierdzaj faktycznie to, co wiesz że dana osoba umie. Wiele osób w ramach rewanżu potwierdzi również Twoje umiejętności.

Zbierz rekomendacje

Udzielanie rekomendacji jest dużo bardziej czasochłonne niż potwierdzanie umiejętności. Dlatego też może być trudniejsze, jednak warto o to zadbać. Najbardziej wartościowe będą rekomendacje od Twoich przełożonych. Aby je uzyskać, działaj podobnie jak w przypadku umiejętności. Możesz również poprosić kolegów z działu czy szefa, aby takie rekomendacje Ci wystawili. Ważne by dotyczyły Twoich umiejętności, a nie tylko cech charakteru.


LinkedIn to potężne narzędzie. Zarówno do rekrutacji, jak i kontaktów biznesowych. Posiadanie tam profilu nie jest obowiązkiem, jednak może dostarczyć Ci wielu nowych możliwości. Odpowiednio uzupełniony profil na pewno pomoże w rozpędzeniu Twojej kariery we właściwym kierunku. Wykorzystaj porady, które dla Ciebie przygotowałam i zadbaj o swój rozwój zawodowy. Powodzenia!

Podziel sie tym artykułem Udostępnij na LinkedIn
Dołącz do dyskusji

Zostaw do siebie kontakt i sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić.

Michał Kapczuk CEO